Wednesday, May 09, 2012

Rayuan Sumbangan Dana

Assalamualaikum...


Atas dasar membantu sahabat seagama memahami serta mempelajari ISLAM dengan fahaman yang baik dan benar, maka Persatuan Kebajikan Sahabat Insani Malaysia telah mengambil langkah dan inisiatif menubuhkan Pusat Pendidikan Sahabat Insani. Pusat Pendidikan yang menelan belanja hampir RM7 juta ini bertujuan untuk membantu golongan berkeperluan khas seperti masalah pembelajaran, masalah penglihatan dan masalah pendengaran untuk belajar tentang ISLAM.


Brosur

Brosur (klik untuk besarkan imej)


Program sulung anjuran SAHABAT INSANI MALAYSIA  iaitu Tautan Mahabbah pada 25 Mac 2012 bertempat di Masjid Negeri, Shah Alam baru-baru ini merupakan satu langkah awal untuk kami menapak lebih jauh.


Seminar sehari tersebut telah melibatkan 2 orang panel hebat iaitu YBhg. Dr. Zuhdi Marzuki (UM) dan juga YBhg. Prof. Dato' Dr. Sidek Baba (UIA). 


Antara peserta yang hadir


Peserta yang hadir


Panel 1: Dr. Zuhdi Marzuki (UM)


Prof. Dato' Dr. Sidek bin Baba


Apa yang membuatkan kami lebih teruja dengan idea ini apabila kebanyakan soalan yang diutarakan kepada panel berkisar persoalan am, contohnya; hukum bercakap bohong antara rakan, hukum isteri yang mempunyai hubungan dengan suami orang lain, hukum anak yang tidak menghormati ibu bapa dan banyak lagi. 


Kami juga terpaut dengan telatah para peserta yang menunjukkan pelbagai reaksi dan eksperesi sepanjang majlis berlangsung. Dek kerana mungkin penggunaan bahasa yang agak tinggi oleh panelis, timbul kesukaran kepada mereka untuk memahami beberapa konten yang cuba untuk disampaikan.


Malah, saya turut belajar cara mereka berkomunikasi, antaranya cara memberi dan menjawab salam, ucap terima kasih, juga cara 'bertepuk tangan' cara mereka. Menarik!!!


Seperti yang saya maklumkan tadi, persoalan yang mereka ditimbulkan bersifat pengetahuan asas dalam Islam. Justeru, persatuan akan berusaha untuk membantu sahabat-sahabat ini agar dapat mendalami ilmu ISLAM dengan cara yang terbaik.


Kami akan merangka modul-modul yang sesuai dengan tahap kemampuan mereka dengan bahan-bahan rujukan yang muktabar selain menyediakan keperluan dan kemudahan serta insfrastruktur yang terbaik untuk mereka.


Sekiranya Pusat Pendidikan ini berjaya diwujudkan, kami mempunyai cita-cita dan impian yang tinggi. Kami berhasrat untuk membiayai mana-mana individu yang ingin menyambung pengajian ke peringkat Master dan PhD dalam bidang yang berkaitan pendidikan khas. Semoga tesis dan kajian yang dilakukan kelak akan membantu kami dalam membangunkan keperluan sahabat ini, insyaAllah. Semua ini tidak mustahil sekiranya ada yang sudi membantu kami.



KONSEP BANGUNAN DAN KOS



Bangunan 4 tingkat berbentuk U. Blok bangunan tersebut mempunyai 1 dewan besar, 3 dewan kuliah,  30 bilik kuliah,  1 pejabat pentadbiran, 1 surau, 1 pusat sumber, 1 bilik sukan, 1 bilik rawatan, 1 bilik percetakan, 2 unit stor,  1 kafetaria, 24 unit penginapan, 10 unit komersil dan tandas. Anggaran kos pembinaan bangunan keseluruhan adalah RM 7 juta.
  
LOKASI DAN HARGA TANAH


 Sila klik gambar untuk besarkan imej

Tapak Pusat Pendidikan Sahabat Insani terletak di Lot No. 11995, Jijan, Mukim Labu, Seremban, Negeri Sembilan. Tanah sebagai tapak pembinaan telah dipersetujui bersama tuan tanah dengan harga RM 270 000.00.

SUMBANGAN DANA

Persatuan ini bergerak tanpa mendapat dana daripada mana-mana agensi amat berharap kepada sumbangan daripada dermawan bagi membiayai dan merealisasikan hasrat murni ini.

Segala sumbangan boleh disalurkan terus melalui akaun bank:

No. Akaun: 12300000574100 
Bank: CIMB Islamik Bank Cawangan Bandar Baru Salak Tinggi
atas nama: Tabung Pembangunan Pusat Pendidikan Sahabat Insani 

Persatuan sedang menunggu kelulusan LHDN untuk pelepasan cukai ke atas sumbangan yang diberikan. Apa yang lebih penting dan utama, setiap sumbangan anda akan dikira sebagai amal jariah berterusan disisi Allah SWT.

Sila maklumkan pada saya jika tuan/puan memerlukan resit untuk tujuan mendapatkan pelepasan cukai LHDN.


Sila forward kepada saya melalui SMS (013-2166461) atau emel (mohaz79@gmail.com) details bank transfer sekiranya anda membuat sumbangan melalui pindahan wang dengan menyatakan TARIKH, MASA dan JUMLAH sumbangan dibuat untuk tujuan rekod kami.


Terima kasih atas segala perhatian anda. Moga Allah dapat membalas segala jasa anda semua.


Blog rasmi persatuan : http://pusatpendidikansahabatinsani.blogspot.com




0 comments:

Popular Posts