Sunday, January 01, 2012

Hits dan Carian 'Keywords'

Assalamualaikum...

2011 dah berakhir. Tirainya dah dilabuhkan semalam. Hari ni bermula hari baru (just another day) bagi Taqwim Masihi. Sepatutnya sambutan Tahun Baru Masihi tidaklah semeriah Tahun Baru Hijri. Ada yang menetapkan KPI azam mereka berpandukan Tahun Hijri, malah ada juga yang meletakkan KPI azam mereka atas sandaran Tahun Masihi.

Sebentar tadi, saya menyemak analisis pengunjung blog Kalam Murabbi. Pengunjungnya semakin bertambah sejak saya mula mengemaskini beberapa maklumat dan entry berkaitan KSSR, RPT dan sebagainya. Hampir beberapa bulan blog ini tiada isi. Sementara 'mood' mengemaskini blog ini ada, saya akan cuba berkongsi input yang berguna, InsyaAllah...

Harapan saya, agar entry2 tersebut dapat membantu pengunjung yang singgah walau seketika cuma.

Dibawah ini saya sertakan beberapa analisis sehingga 25 Disember 2011:

Stat Hits sepanjang bulan Disember 2011

Peratusan pengunjung sepanjang bulan Disember 2011
Keywords untuk hari ini (1 Januari 2012)

Daripada keywords atau kata kunci yang dicari untuk sampai ke blog Kalam Murabbi, majoriti pengunjung mencari bahan berkaitan Rancangan Pengajaran Tahunan (RPT) dan RPH. PRT Pend Islam KSSR Tahun 2 pastinya menjadi 'buruan' kerana sesi persekolahan 2012 akan bermula beberapa hari sahaja lagi.


Keywords sepanjang minggu ini

Sepanjang minggu ini juga, bahan-bahan pengajaran j-QAF dan KSSR menjadi tumpuan pengunjung. Selain itu, contoh Kajian Tindakan turut dijadikan kata kunci yang paling diminati. Namun, ada juga yang menjadikan "BEST KE JADI GURU j-QAF" sebagai keywords mereka. Harapnya, bila dah berkunjung ke sini, akan ada rasa minat itu, InsyaAllah...

Keywords 2 minggu terakhir bulan Disember


Apabila saya melihat analisa keywods 2 minggu lepas, saya tersenyum sendiri kerana ada pengunjung ke blog ini dengan menaip nama sahabat saya yang semakin terkenal sebagai penceramah di radio dan televisyen, USTAZ AHMAD HUSNI ABD RAHMAN. Rata-rata teruja dengan perubahan fizikal Ustaz Husni yang telah kurus sejak beberapa bulan yang lalu. Sehingga ada yang mencari kata kunci ' Ustaz Husni Abd Rahman dah kurus', Ustaz Husni abd rahman kurus', dan 'ustaz husni kurus'. Pastinya sedang menjadi idola kepada yang ingin mengikut jejak langkah beliau. Mabruk syeikh Husni...

Keywords sepanjang bulan Disember

Dan terakhir, ini adalah keywords sepanjang bulan Disember. Pelabagai kata kunci yang dicari untuk sampai ke blog ini. Hatta yang menaip 'stor sukan' pun ada. Yang pasti, berdasarkan hits yang terbanyak ialah carian berkaitan Kajian Tindakan Pendidikan Islam yang telah saya muatkan dalam entry pada tahun 2009 sewaktu berada di SK Telok Menegon dulu.

Apa pun, sekalung penghargaan dan terima kasih saya ucapkan kepada semua sahabat dan pengunjung yang sudi singgah di blog ini. Semoga ia dapat membantu anda mencari bahan yang dihajati. Salam ukhuwwah dari saya, mohon maaf atas kekurangan yang terdapat dalam blog ini. Moga Tahun 1433H dan 2012M ini akan memberi sinar kebahagiaan kepada kita semua...

Wassalam.

(Mode: Tension duk study untuk exam 3hb Januari nanti... ambil peluang up-dated blog dengan entry Tahun Baru 2012... doakan saya dan sahabat yang lain dalam exam sem 2 nanti yer ;) ... Syukran)

0 comments:

Popular Posts