Friday, March 27, 2009

Esok.. penentunya

Hari ni hari terakhir. Hari terakhir melatih murid-murid. Penatnya, memang bukan kepalang. Sepetang bersama mereka. Betulkan melodi, lenggok, burdah dan sebagainya.

Esok penentu segalanya. Penantian bakal berakhir. Sebabnya esok saya akan bawak budak-budak nasyid saya ni ke SK Bukit Rimau. Berentap bersama-sama sekolah seluruh daerah klang. 12 sekolah semuanya. Semuanya hebat-hebat. Tak tahu la camana nanti... tawakkal je lah.

Petang tadi, semua try pakai baju baru. Baju ok, cuma sampin yang dibeli bersama tu, macam tak berapa cun la... ala-ala kain batik gitu... tapi demi menjaga hati KP yang dah belikan, saya suruh budak2 tu pakai je. Jangan banyak komplen, kata saya.



Cuba tengok tang sampin tu... masuk ke tak masuk???

Beberapa kali mereka practise turun naik pentas. Rupa-rupanya budak ni nampak gelabah dan panik bila ramai orang yang tengok. Ish... esok lagi la ramai. Saya pulak yang tension. Ada jugak suara yang langsung tenggelam tak timbul-timbul.

Namun, bila dah beberapa kali diulang-ulang, nampaknya mereka bertambah yakin. Saya serahkan semuanya kepada Allah taala... Tengah buat latihan, hujan turun dengan lebat. Kilat sabung menyabung... memang banyak dan acap kali kedengaran guruh berdentum dentam. So, saya suruh murid rehat je. Mereka selawat ramai-ramai kat Dewan Terbuka tu. Dekat setengah jam baru lah hujan reda...

Sewaktu loceng waktu sesi petang hampir tamat, saya terima SMS dari Penyelia Petang, Pn Susheela a/p Kannapathy:

"Good Luck for Tomorrow"...

Terharu saya dapat SMS tu daripada Pn Sushe. Dia yang banyak bagi support kat saya. Dan dia juga lah yang bagi sedikit sumbangan untuk kami beli Baju Melayu dan aksesori yang berkaitan. Thanks Puan Sushe... Tu bukannya seagama dengan kita... tapi cukup sporting gila. Pentadbir yang lain??? Hmmm....

Semua penat lelah saya, GPI dan budak-budak nasyid ni akan terjawab esok. Semoga Allah memberi pertolongan kepada kami... InsyaAllah.

Kepada Team Soutul At-Tolabah... buat yang terbaik esok yer. Semoga maruah SKTM kan tertebus kembali... Ameen...

Nak tahu resultnya camana... kena tunggu la next entry... kalau takde esok, lusa la gamaknya... huhu...

1 comments:

kuangg said...

insyaAllah...semoga sek nasyid mu berjaya...tok guru midi kan..mesti buleh hehe...gud luck my fren!

Popular Posts