Thursday, September 10, 2009

Duit Raya ???

Salam

Semalam, telah diumumkan :

KUALA LUMPUR 9 Sept. - Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menyambut baik pengumuman bantuan khas kewangan sebanyak RM500 bagi kakitangan awam dalam kumpulan sokongan.

Presidennya, Omar Osman berkata, pemberian bantuan khas itu menunjukkan rasa prihatin kerajaan kepada kakitangan awam yang turut menyumbang kepada kemajuan negara.

"Walaupun ekonomi negara masih belum pulih sepenuhnya ekoran krisis global, kerajaan masih mempertimbangkan untuk memberi bantuan khas kepada kakitangan awam.

"Terima kasih kepada Perdana Menteri yang prihatin dalam meringankan beban kakitangan awam ekoran peningkatan perbelanjaan menjelang Aidilfitri dan persediaan persekolahan hujung tahun ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Hari ini, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemberian bantuan khas kewangan RM500 bagi kakitangan awam dalam kumpulan sokongan.

Bayaran itu dibuat dua kali iaitu RM250 sebelum Hari Raya Aidilfitri dan bakinya pada Disember.


Jadi, bergembiralah kepada kumpulan sokongan. Dapatlah beraya dengan lebih baik. Walaupun dapat tak banyak...

Kepada kumpulan Profesional... selamat beraya la jugak walaupun imbuhan yang diharapkan tidak seperti yang dijangka itu.

Rezeki, kan? Namun, moga-moga kerajaan berubah fikiran... mana tahu, tup tup keluar dalam berita ada gak bonus untuk semua... :) pilihanraya kat Bagan Pinang pun tak lama lagi tuh...

Tentunya tidak banyak beza antara kumpulan sokongan dan kumpulan profesional ini sebenarnya... kecuali lah pendapatannya memang sudah tidak mengharapkan sangat kepada imbuhan atau BONUS, kan?

Selamat membeli belah... :) BIG SALE kat pasar raya makin banyak dan meriah di luar sana... BIG SALE yang Allah tawarkan dalam Bulan Ramadhan pula makin menghampiri gerbang syawal... rebutlah mana yang kita nak...

Selamat Beribadah... berjuanglah sehingga garis penamat...

0 comments:

Popular Posts