Friday, October 03, 2008

Majlis Hari Raya Bersama Anak-anak Kelantan di Perantauan...

Bismillahir Rahmanir Rahim

Alhamdulillah, malam ni 2 Syawal berpeluang hadir ke Majlis Hari Raya Kerajaan Negeri Kelantan bersama Anak-anak Kelantan di Perantauan. Tiap-tiap tahun pergi. Rasanya dah enam tujuh kali. Kali ni buat kat PUTIK, Pengkalan Chepa. Mulanya rasa cam penat, anak2 (Muazz dan Hajar) pun batuk selesema. Tapi rasa cam rugi je kalu tak pergi. Pertama nak dengar amanat dari Tuan Guru Menteri Besar (tashji'), kedua dapat jumpa sahabat2 yang dah lama tak bersua. So, ajak biras (Fadli) pergi gak.
Jumpa ngan Wajdi...dah jadi orang kanan Penerangan Kerajaan Negeri. Tahniah. Hasrat nak jumpa kawan-kawan lain macam Najman, Faisal, Abe Syahrizal, Fuad Ikhwan, Pokku dan ramai lagi tak kesampaian. Takpe la, mungkin sibuk dengan urusan keluarga. Musim raya la katakan.

Sampai kat sana, dengar dikir barat dulu, pastu bila Tuan Guru datang baru tetamu yang hadir dijamu dengan juadah hari raya. Agak kurang sesuai pulak bila semua tetamu menyerbu juadah sampai ada yg bertolak2 (kata Fadli la...) Tak macam tahun lepas, sapa yg datang awal, makan dulu,..yang kemudian makan kemudian,...amik makanan kat luar dewan, dah abih makan masuk dewan..rasanya lebih praktikal daripada kumpul semua tetamu datang penuh dewan baru makan...bukan merungut, sekadar koreksi (muhasabah...)

Yang tak bestnya, dah dua tahun takde sesi dialog bersama Menteri Besar dan Exco. Ingatkan tahun ni ada dialog...takde jugak. Kebetulan jumpa ngan sahabat (Nazri Shamsuddin) yang pulang beraya rumah mertua di Pengkalan Chepa. Dia semangat nak dgr dialog. Tapi mungkin dia hampa...sabar je lah. Mungkin ada sebab kenapa dialog tak diteruskan...tapi kalu ada kan best...

Yang bestnya pulak, budak2. Dapat duit raya tuuuu...habih je Tuan Guru berucap, ramai betul yg berbaris nak dapatkan duit raya. Mula2 tu umur nawah 12, ada sampul lebih..upgrade ke umur 18, pastu bawah 21, pastu yang last sesapa yang tak kawin lagi..hmm..saya tak termasuk dalam semua kategori tuh...tgk jer lah.

Apa apa hal pun, majlis malam ni tetap best la. Dapat bertentang mata dengan penggerak jentera kerajaan negeri yang bertungkus lumus membangunkan negeriku yang tercinta... bestnya kalau dapat balik kerja kat Kelantan...

4 comments:

Fitri Shukri said...

Selamat hari raya hamidi dan keluarga.
Maaf zahir batin.
Mana gambar?

amirmukhtar said...

Selamat Ari Raya. Jom balik kijo kelate. Mana gambar weh ustaz?

Anonymous said...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]from oem software, [url=http://murudobaros.net/]software discount game software[/url]
[url=http://murudobaros.net/]windows xp troubleshooting[/url] college student discount software macromedia flash software to
student discounts on adobe software [url=http://murudobaros.net/]coreldraw maps[/url] student discounts on computer software
[url=http://murudobaros.net/]acdsee download free cracked[/url] nero 9 crack
[url=http://murudobaros.net/]field sales software[/url] discount software sales
order forms software [url=http://murudobaros.net/]old software for sale[/b]

Anonymous said...

[url=http://bariossetos.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]hole in adobe software, [url=http://hopresovees.net/]adobe photoshop cs4 extended for mac serial number[/url]
[url=http://vonmertoes.net/][/url] i buy cheap software online software store
uw software discount [url=http://vonmertoes.net/]order entry software for[/url] buy discontinued software
[url=http://vonmertoes.net/]where to buy cheap software[/url] filemaker pro medical billing
[url=http://bariossetos.net/]accounting software for sale[/url] source academic software
shop plus software [url=http://hopresovees.net/]buy software to convert[/b]

Popular Posts