Tuesday, January 13, 2009

Hadirmu...begitu bermakna

Assalamualaikum

Hidup berumahtangga sesungguhnya memerlukan kesabaran yang kuat selain persefahaman dalam segala hal. Mahligai yang dibina bukan untuk seketika cuma, bahkan untuk ke akhir hayat. Tidak guna berhabis harta melangsungkan hari bahagia, kalau tidak mementingkan soal kebahagiaan, tolak ansur, kesabaran yang perlu diadun sebati dalam hidup ini.

Ulangtahun perkahwinan aku dan isteri bakal menjangkau usia ke-4 bulan April tahun ini. Selama 4 tahun hidup bersama, banyak kisah suka dan duka yang kami lalui dan rasai bersama. Aku mengambil resepi hidup abang-abang dan sahabat yang terdahulu merasainya... SABAR dan TOLAK ANSUR rahsia keteguhan rumahtangga.

Alhamdulillah, kami sedang menanti kelahiran si kecil yang ketiga buat kami. Semoga bulan JUN yang akan menjelma akan lebih berseri dengan kelahiran si kecil yang turut dinanti oleh abang dan kakaknya...Hadirmu begitu bermakna.

Esok..14 Jan 2009 adalah ulangtahun isteriku yang ke-29. Semoga Allah memberkati hidupmu. Terima kasih kerana sudi berkongsi hidup bersama... Moga kebahagiaan milik kita bersama, abadi selamanya. "Happy Birthday my Wife..." Hadirmu dalam hidupku, begitu bermakna...

2 comments:

amirmukhtar said...

congratz! from your pengapit...

Abu Muazz said...

thanks amir for being my best man... waiting for your turn...

Popular Posts