Saturday, January 24, 2009

Team Building SK Telok Menegon

Assalamualaikum...

Hari ni hari cuti...Hari Sabtu, ramai yang ambil kesempatan untuk balik kampung sempena cuti Tahun Baru Cina sehingga hari Selasa... namun ada sesetengah sekolah yang menyambung cuti sehingga Isnin depan (seminggu tu..lamanya). Tapi kena ganti la pada hari Sabtu.

Hari ni, sekolah aku menganjurkan Team Building untuk semua guru dan kakitangan sekolah. Pada mulanya ramai dikalangan guru yang protes memandangkan sehingga hari ni, setiap Sabtu kami terpaksa hadir ke sekolah bermula seawal minggu pertama lagi.

Namun bila difikirkan kesan dan kepentingannya, aku gagahkan diri untuk ke Dewan Majlis Sungai Kandis. Ramai guru yang hadir. Alhamdulillah. Walaupun begitu ada juga yang tidak berkesempatan untuk teruskan aktiviti sehingga petang memandangkan ada komitmen lain yang tidak dapat dielakkan.

Apa yang menarik, sepanjang aktiviti Team Building ini diadakan, banyak input yang kami dapat. Setiap aktiviti yang dijalankan, diulas dan diberi refleksi serta dikaitkan dengan cara kita mengendalikan tugas, berdepan dengan murid dan yang paling penting, tugas dan tanggungjawab seorang guru yang memikul amanah yang amat berat.

Dikesempatan yang lain, saya akan update pengisia, modul, aktiviti dan gambar sepanjang kami berprogram. Badan penat, otak tak larat...

0 comments:

Popular Posts