Monday, January 19, 2009

Teruskan JIHAD kita

Assalamualaikum...

Selepas 24 hari diganggu kehidupan mereka (sebenarnya dah lama dah), penghuni dan rakyat Palestin yang masih terselamat telah kembali ke kediaman masing2, kediaman yang sudah tidak ada tempat untuk dihuni. Yang tinggal hanyalah timbunan batu dan debu. Kesengsaraan dan keperitan hidup, perlu ditempuh. Lebih teruk keadaannya jika nak dibandingkan dengan bala yang menimpa negara kita hujung tahun lalu, kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa... kerana masih terdapat barang dan harta benda yang masih dapat diselamatkan.

Semalam juga, Perdana Menteri Israel dengan angkuhnya memohon maaf atas keterlanjuran tenteranya menceroboh Gaza. Begitu senang melafazkan ungkapan maaf setelah hampir ribuan rakyat Palestin menjadi mangsa.

Dan, sumbangan kita sebagai saudara seIslam, teruskan memboikot barangan Yahudi, Israel dan Amerika yang sudah pasti akan melumpuhkan ekonomi mereka. Yang penting, kita perlu bekerjasama.

Walaupun dahulu, anak saya pasti meminta dibelikan KFC dan McD, tetapi kini, dia pun sudah tahu apa itu boikot...apa yang dia tahu, dulu boleh makan, sekarang dah tidak lagi. Memang susah nak hilangkan rasa gian, tapi sanggupkah kita makan daging ayam KFC atau daging Prosperity McD tu..seolah2 kita meratah daging kanak2 dan rakyat Palestin... SubhanaLlah... Marilah kita membantu kearah melumpuhkan ekonomi Amerika, Yahudi dan Israel...

0 comments:

Popular Posts