Thursday, December 01, 2011

Anugerah Dekan... teruskan usaha anda!!!

Sebagai pembakar semangat... InsyaAllah

Assalamualaikum,

Sekarang musim atau 'period' cuti sekolah. Yang pasti semua murid sekolah tengah bercuti. Pastinya juga, macam2 program telah disusun atur oleh ibu bapa sepanjang tempoh cuti tersebut. Cikgu2 plak, ada yang masih perlu ke sekolah sama ada untuk menyelesaikan tugasan yang belum selesai, atau menghadiri sesi mesyuarat sekolah...

Cuti kali ni saya dan isteri belum 'plan' nak ke mana. Walaupun teman2 guru yang lain sedang enak bercuti, namun kami sibuk dengan rutin harian. Saya ada kuliah di UKM, isteri pula ada kelas di IPIS. Masing2 sibuk dengan kelas dan tugasan @ assignments. Jadi, kena struggle banyak la sikit... Huhu.

Awal minggu cuti baru ni, saya dapat surat dari Lembaga Peperiksaan, supaya hadir ke Mesyuarat Pembinaan Item Pentaksiran Berasaskan Sekolah bagi subjek Pendidikan Islam, UPSR. Namun, saya terpaksa mohon excuse dan pelepasan daripada pegawai terlibat atas sedikit 'masyaqqah' yang tak dapat saya elakkan. Bagi saya, peluang yang diberi sebenarnya bagus untuk saya mencedok byk pengalaman bersama guru2 pakar yang lain dalam bidang ini. InsyaAllah, kalau ada kesempatan lain, jika diberi peluang, akan saya hadir.

Mengikut jadual semester, kuliah saya sehingga hujung Disember nanti. Masa tu la nanti, pihak pentadbir akan sibuk untuk mengadakan mesyuarat awal tahun, menjelang sesi persekolahan yang baru. Mesyuarat Pengurusan Sekolah, Mesyuarat Panitia dan mcm2 lagi. Peperiksaan Akhir pula bermula 3 Januari hingga 24 Januari... ;) moga Allah permudahkan semua urusan kami, InsyaAllah.

Saya tersenyum puas apabila menerima Sijil Anugerah Dekan dari fakulti untuk peperiksaan semester yang lalu. Alhamdulillah, semua ini berkat doa ummi , isteri, keluarga dan rakan2... Namun, saya tidak boleh bersenang-senang. Cabaran yang perlu saya harungi masih banyak dan jauh. Bagi saya, saya perlu pantas dan bijak membahagikan masa sebaik mungkin. Bermula Februari 2012, saya perlu mulakan penulisan tesis saya. Jangan sampai terleka dan akhirnya mendatangkan duka...

Pesan seorang teman, ramai pelajar boleh menghabiskan kuliah (courework) dengan cemerlang, namun tak ramai yang mampu sampai ke penghujung (menyudahkan tesis)... Semoga cita2 saya dan rakan2 sekuliah akan tercapai... Sahabat2, tolong doakan kami... ;) Kami dambakan doa kalian...

Wassalam...

2 comments:

Fiez Kejora said...

wah..alhamdulilah...tahniah ye atheh...mantap laaaaaaa

Abu Muazz said...

alhamdulillah... mekasih dear sis... ;)

Popular Posts