Tuesday, November 04, 2008

Rezeki...syukur alhamdulillah


Alhamdulillah...itulah kalimat yang keluar dari bibir bila zaujah bagitau...

"tak dapat la nak ikut KPLI lagi tahun nih...."

"kenapa?," aku tanya balik...

"pregnant...," jawabnya.

Hmm...kami memang rancang...kalau boleh biarlah anak yang ketiga ni jarak sedikit... bukan apa, Anak sulung..Muazz baru berumur 2 tahun 6 bulan. Hajar pulak setahun 3 bulan. Lagipun zaujah memang nak pohon jadi guru tahun depan. Dia dah pun pi interview KPLI dan DPLI.

Apa pun,...anak pun rezeki Allah yang tak ternilai harganya...walaupun kita dah merancang... tapi Allah Maha Kuasa... Teringat pulak kat kakak yang ngajar kat sekolah, dah hampir 9 tahun kahwin, masih belum dikurniakan cahaya mata... ada gak kawan-kawan yang 5-6 tahun pun masih belum ada rezeki....

Kalau Allah dah bagi tuh...syukur Alhamdulillah. Mungkin peracangan hidup kita tu masih perlu ada tambah nilai yang perlu diperhalusi...

Zaujah aku..bila dapat tahu pregnant...terus jadi lemah...tak bermaya, sakit urat,... loya... tak lalu nak makan...sebelum tahu...ok jer... mungkin itu psiko perempuan hamil... orang lelaki mana tahu... tapi pengalaman masa zaujah mengandungkan Muazz dan Hajar... aku pun turut sama 'mabuk''... tak tau la kenapa...hehehe.. kongsi susah senang sama-sama ngan isteri.. best gak..

Bila ahli keluarga nak bertambah nih..kena la usaha lebih lagik... Ya Allah...berkati lah hidup kami, murahkan lah rezeki kami...lindungilah keluarga kami...Ameen..

Syukur Alhamdulillah...

3 comments:

Anonymous said...

Assalamu'alaikum...

Syukur dan tahniah...
Rezeki yang paling berharga bagi usrah yg dibina adalah rezeki anak..WAlaupun x berpeluang lg jd murabbi kat pelajar2 lain, x pe...sebenarnya masih berpeluang dan banyak masa utk jd murabbi pd anak2 sendiri..Anak2 dpt merasai 100% pengajaran dr umminyer.....Krm salam pd Zaimah...
-anaazliana-

maisarah said...

salam.
tahniah! itu rezeki yg sangatttttt bermakna.. err...sebenarnya, morning sickness ni bagus..menguji kasih sayang antara suami isteri...harap semuanya berjalan baik... amin :)

Hamidi said...

Terima kasih Dr. Maisarah dan Azliana... InsyaAllah, semoga semua yang kita harapkan akan kita dapat... dikurniakan anak yang soleh, yang akan mendoakan kita. Ameen

Popular Posts