Thursday, July 16, 2009

Tahniah atas kelahirannya...

Pagi ini saya mendapat satu berita gembira. Kakak saya telah selamat melahirkan seorang mujahid yang didambakan. Alhamdulillah, shukur kehadrat Ilahi.

Kini, kami seri. 3-3. Juga seri seorang putera dan dua puteri. Pastinya Najihah dan Wafa' teruja dan gembira untuk mencium adiknya nanti.

Tahniah buat abang iparku, ustaz Lutpi Ibrahim atas kurniaan besar ini. Walaupun sibuk dengan urusan tugasnya, baru sahaja kembali dari Manek Urai... saat yang manis ini pastinya dinanti-nantikan.


Bergambar bersama Kandaku, Ustaz Lutpi, Angah, Najihah dan Wafa' serta ummi tercinta

Tahniah juga buat sahabat saya Zukhairi di Puncak Alam. Kini sedang bercuti dek kerana penangan serangan H1N1 di sekolahnya. Baru sahaja sekolah di buka, beliau sambung bercuti lagi. Tahniah kerana dikurniakan seorang lagi mujahid. Semoga ibu (Umi) dan anaknya sihat.

InsyaAllah, ada masa kami datang melawat!

Teruja juga membaca entri di blog saifulislam. Mabruk juga buat Ustaz Hasrizal dan Ummu Saif atas kehadiran Muizzuddin. Teringat kisah menyambut kelahiran Muazz, Hajar dan Asma' bila membaca entri tersebut. Mabruk ya ustaz!

Kini menanti saat manis buat Hisham dan Najibah pula... pastinya mendebarkan, kan?

Semoga Allah permudahkannya...

Inilah saat manis dan gembira bila menerima amanah yang cukup besar dari ALLAH. Semoga kita mampu melatih dan mendidik insan kecil ini dengan terbaik, ke arah menTauhidkan Allah dan mengamalkan suruhanNya, meninggalkan laranganNya... Ameen

3 comments:

tice said...

Semoga menjadi ayah-ayah dan ibu-ibu MITHALI....

Ada kelapangan jemputler ke IPOH....

ummu said...

tahniah

Abu Muazz said...

ummu tice: terima kasih atas doa.. insyaAlah akan ke sana jika ada ruang dan amsa.

ummu masyitah: baarakallah... syukran

Popular Posts