Monday, July 13, 2009

Work Smart

Tengah hari tadi saya mengadap Guru Besar bagi merungkai beberapa masalah yang timbul. Hasrat saya agar perjalanan program j-QAF sentiasa dipantau oleh pentadbir agar dapat dikenalpasti masalah dalaman dan luaran serta diambil segera jalan penyelesaiannya.

Selaku penyelaras, saya bertanggungjawab ke atas apa yang berlaku. Saya perlu sentiasa meng'update' perjalanan program j-QAF di sini. Kekadang kita mungkin alpa dan leka... bertangguh kerja menyebabkan bebanan kerja semakin menimbun.

Saya menyarankan dan meminta semua rakan guru j-QAF saya menyediakan Laporan 6 Bulan Pertama bagi setiap Unit. Setiap unit ada penyelarasnya.

Penyelaras Al-Quran, Penyelaras Tasmik, Penyelaras Pemulihan Jawi, Penyelaras KBS, Penyelaras Bahasa Arab, Inventori, Bahan Bantu, Info, Data Murid dan beberapa unit lagi.

Setiap penyelaras hanya perlu menyatakan perjalanan dan pelaksanaan unit bermula Januari hingga Jun, menerangkan masalah yang wujud serta cadangan penyelesaian, juga perancangan unit untuk Bulan Julai hingga November 2009.

Setiap unit perlu menyerahkan Laporan Unit selewat-lewatnya 1 Ogos 2009 untuk diserahkan kepada pentadbir sekolah.

Tujuan saya agar setiap unit peka dengan peranan dan tanggungjawab masing-masing. Kerja kena 'smart' agar hasilnya juga 'smart'...

Semoga kita lakukan yang terbaik...

Ingat motto kita... "j-QAF Tanpa Gagal"

0 comments:

Popular Posts